czwartek, 25 maja 2017
4.jpg 3.jpg abc1.jpg 2.jpg 5.jpg 6.jpg

Technik organizacji reklamy
PDF

Zawód technik organizacji reklamy jest zawodem wymagającym łączenia w sobie, między innymi, wiedzy ekonomicznej, plastycznej, psychologicznej i lingwistycznej. Nauka zawodu w systemie dziennym dla młodzieży trwa 4 lata

Technik organizacji reklamy:

  • pozyskuje klientów do współpracy z agencjami reklamowymi i mediami
  • tworzy produkuje i publikuje przekazy reklamowe dla potrzeb różnych typów mediów.
  • rozróżnia podstawowe kategorie ekonomiczne w gospodarce rynkowej.
  • wykorzystuje podstawy psychologii i socjologii pracy dla potrzeb organizowania reklamy.
  • opracowuje oferty handlowe z zakresu sprzedaży usług reklamowych.
  • dobiera środki i nośniki reklamy w zależności od celów (funkcji) reklamy oraz branży towarowej.
  • posługuje się komputerem jako narzędziem pracy, tworzy tekst i slogan reklamowy oraz ocenia skuteczność tych form.
  • tworzy podstawy projektu graficznego reklamy wizualnej, organizuje sesje fotograficzne i filmowe na potrzeby reklamowe oraz przygotowuje produkcję filmów reklamowych.
  • organizuje sesje fotograficzne i filmowe na potrzeby reklamowe oraz przygotowuje produkcję filmów reklamowych
  • rezerwuje, kupuje powierzchnię i czas reklamowy w różnych typach mediów reklamowych
  • wykorzystuje znajomość języka angielskiego do realizacji zadań zawodowych, w szczególności przy współpracy z klientem zagranicznym oraz kooperacji z firmami zagranicznymi.
  • organizuje działalność informacyjną przedsiębiorstwa (public relations): konferencje prasowe, konkursy, degustacje, pokazy, demonstracje próbek towaru


Do głównych przedmiotów zawodowych nauczanych w szkole należą: podstawy ekonomii, ekonomika i organizacja przedsiębiorstw, organizacja reklamy, prawo, elementy towaroznawstwa, język angielski zawodowy, pracownia rysunku i technik reklamy, grafika komputerowa, pracownia multimediów, specjalizacja: zarządzanie małą firmą, praktyka zawodowa. Po każdej kompetencji wyodrębnionej w ramach zawodu przeprowadza się egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe. Egzamin odbywa się w siedzibie szkoły a przeprowadzany jest przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną.


Cechy wskazane w zawodzie technik organizacji reklamy:

  • komunikatywność,
  • łatwość nawiązywania kontaktów,
  • umiejętność prowadzenia negocjacji,
  • stosowanie zasad prawa, etyki i kultury zawodowej,
  • kreatywność,
  • zmysł plastyczny,
  • pełna sprawność fizyczna,
  • dobry ogólny stan zdrowia.

Przeciwwskazania do zawodu technika organizacji reklamy:

  • wady wzroku (daltonizm),
  • nadpobudliwość.

Po ukończeniu kształcenia absolwent może być zatrudniony w: w agencjach reklamowych, działach marketingu przedsiębiorstw, biurach ogłoszeń, studiach graficznych, studiach produkcyjnych, giełdach, targach domach handlowych, oraz agencjach zajmujących się kontaktami z prasą i kształtowaniem opinii publicznej. Po zdaniu egzaminu maturalnego absolwent może podjąć dalsze kształcenie na studiach wyższych.

 

 

Created by Jakub Paciorkowski