Otwarty nabór partnera w celu wspólnego przygotowania i realizacji projektu dofinansowanego w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2021-2027,
Priorytet 8 Fundusze Europejskie dla edukacji na Dolnym Śląsku, Działanie 8.1 Dostęp do edukacji,
Nabór nr FEDS.08.01-IZ.00-007/23
Zgodnie z art. 39 Ustawy z dnia 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021–2027, Powiat Oleśnicki, ul. J. Słowackiego 10. 56- 400 Oleśnica ogłasza otwarty nabór partnera w celu wspólnego przygotowania i realizacji projektu dofinansowanego w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska, działanie 8.1 Dostęp do edukacji, nabór nr FEDS.08.01-IZ.00-007/23.
- Cel projektu:
Wzmocnienie potencjału dydaktycznego Zespołu Szkół Ponadpodstawowych im. Jarosława Iwaszkiewicza w Twardogórze oraz Zespołu Szkół Ponadpodstawowych im. Władysława Reymonta w Bierutowie
- Proponowany zakres zadań przewidzianych dla partnera:
Wsparcie merytoryczne i organizacyjne Zespołu Szkół Ponadpodstawowych im. Jarosława Iwaszkiewicza w Twardogórze oraz Zespołu Szkół Ponadpodstawowych im. Władysława Reymonta w Bierutowie przy przygotowaniu wniosku o dofinansowanie oraz realizacji części zadań obejmujących przedmiotowy projekt.
- Typy działań przewidziane do realizacji:
1) 8.1.C Rozwój kształcenia zawodowego, tj.:
- zajęcia podnoszące umiejętności kluczowe uczniów oraz rozwijające umiejętności programowania i wykorzystywania TIK, AI, innych rozwiązań cyfrowych oraz niezbędne na rynku pracy;
- organizacja staży uczniowskich w rozumieniu ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe, w szczególności w sektorach ujętych w Dolnośląskiej Strategii Innowacji 2030;
- doradztwo edukacyjno-zawodowe ;
- podjęcie lub zwiększenie współpracy szkół i placówek organizujących nauczanie zawodowe z uczelniami wyższymi w celu zwiększenia dostępności do najnowocześniejszych obszarów wiedzy oraz technik i technologii;
- podjęcie lub rozwój współpracy szkół i placówek organizujących nauczanie zawodowe z pracodawcami oraz ich otoczeniem;
- tworzenie klas patronackich;
- realizacja projektów w zakresie dualnego kształcenia zawodowego;
- kursy, szkolenia i inne formy wsparcia przygotowujące uczniów do podjęcia nauki na wyższym poziomie kształcenia i/lub zdobycia kwalifikacji zawodowych;
- wyposażenie i/lub doposażenie szkół i placówek oświaty w pomoce dydaktyczne niezbędne do realizacji programów nauczania oraz zapewnienie odpowiedniej infrastruktury sieciowo-usługowej;
- adaptacja pomieszczeń na potrzeby szkół i placówek oświatowych z uwzględnieniem potrzeb dzieci z niepełnosprawnością, specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;
- zwiększenie wykorzystania TIK i AI w kształceniu zawodowym, w tym w nauczaniu uczniów z niepełnosprawnością, specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;
- wdrażanie nowych form i programów nauczania, w tym przedmiotów zawodowych, w szczególności wykorzystujących projektowanie uniwersalne, nauczanie metodą eksperymentu czy projektu;
- rozwój edukacji włączającej w tym wykorzystanie doświadczenia i potencjału szkół i placówek specjalnych;
- wykorzystywanie rezultatów pozytywnie zwalidowanych projektów z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego i kształcenia zawodowego;
- kursy, studia podyplomowe i inne formy wsparcia, w szczególności rozwijające umiejętności zawodowe i społeczne kadry pedagogicznej i zarządzającej, mi.in w obszarze zielonej i cyfrowej transformacji, w tym wykorzystania nowoczesnych narzędzi TIK i AI, w zakresie edukacji włączającej, projektowania uniwersalnego, coaching, tutoring i mentoring, szkolenia branżowe u pracodawców, w szczególności w zakresie podnoszenia umiejętności w obszarze zielonej i cyfrowej transformacji.
2) 8.1.D Działania wspierające zdrowie psychiczne dzieci i uczniów:
- organizowanie i udzielanie poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego dla dzieci i uczniów na każdym etapie edukacji;
- zajęcia integracyjne dla uczniów w szkole i poza nią;
- rozwijanie umiejętności uczniów, w szczególności komunikacji społecznej i wewnętrznej, refleksyjnego myślenia (w tym o sobie), obserwowania i rozpoznawania emocji oraz ich wpływu na organizm i zachowanie, radzenia sobie ze złością, sytuacjami trudnymi i stresem, itp.;
- zajęcia uczące postaw sprzeciwiających się dyskryminacji i stereotypizacji płciowej;
- zajęcia wzmacniające odporność psychiczną uczniów oraz z zakresu rezyliencji;
- zajęcia umożliwiające w sposób bezpieczny i świadomy poruszać się w świecie cyfrowym.
- 8.1.E Działania z zakresu edukacji ekologicznej:
- popularyzacja edukacji ekologicznej, przyrodniczej, między innymi poprzez organizację zajęć dla dzieci/uczniów, kadry pedagogicznej i zarządzającej;
- zajęcia dla dzieci/uczniów, kadry zarządzającej i nauczycieli zapoznające z zasadami i celami zrównoważonego rozwoju;
- kształtowanie postaw prośrodowiskowych i proekologicznych poprzez realizację, w szczególności w środowisku lokalnym, działań na rzecz ochrony środowiska;
- upowszechnienie i realizacja metod pracy z dziećmi/uczniami w postaci eksperymentu przyrodniczego i projektu ekologicznego.
- 8.1.F Działania na rzecz budowania i wzmacniania wśród uczniów umiejętności STEM/STEAM:
- realizacja zajęć w szkole lub poza nią popularyzujących, szczególnie wśród dziewcząt, nauki przedmiotów ścisłych, np. matematyki, robotyki, STEM,STEAM;
- wyposażenie i/lub doposażenie pracowni nauki ww. umiejętności w pomoce dydaktyczne;
- popularyzacja pracy projektowej w nauczaniu STEM,STEAM i robotyki.
- 8.1.G Rozwój sieci „szkół ćwiczeń – tworzenie, popularyzacja i rozwój już istniejących „szkół ćwiczeń”, w tym w szkolnictwie zawodowym.
- Wymagania wobec partnera:
- Partner nie może być podmiotem powiązanym z wnioskodawcą w rozumieniu załącznika I do rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznającego niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (Dz. Urz. UE L 187 z 26.06.2014, str. 1)
- Partner musi posiadać doświadczenie w zakresie realizacji projektów w zakresie szkolnictwa zawodowego
- Partner musi posiadać potencjał finansowy do realizacji projektu. Obrót partnera za poprzedni zamknięty rok obrotowy nie może być niższy niż, wartość wydatków leżących po stronie partnera w ramach projektu w ciągu roku.
- Przy wyborze partnera będą brane pod uwagę następujące kryteria:
- Zgodność działania potencjalnego partnera z celami partnerstwa, max 4 pkt
- Oferowany wkład potencjalnego partnera w realizację celu partnerstwa, max 4 pkt
- Doświadczenie w realizacji projektów o podobnym charakterze, max 2 pkt
- Oferty składane przez potencjalnych partnerów powinny zawierać:
- Informacje na temat wkładu partnera w realizację projektu (zasoby: ludzkie, organizacyjne, techniczne, finansowe),
- Zaprezentowanie koncepcji realizacji wymienionych zadań przewidzianych dla partnera;
- Opis doświadczenia w pozyskaniu i realizacji projektów finansowanych z EFS w zakresie kształcenie zawodowego
- Oferty składane przez potencjalnych partnerów powinny:
- być sporządzone w języku polskim;
- zawierać dokumenty potwierdzające status prawny oferenta i umocowanie osób go reprezentujących;
- zawierać pisemne oświadczenie o nie zaleganiu z płatnościami na rzecz podmiotów publiczno-prywatnych, ani wobec innych podmiotów;
- zawierać stosowne oświadczenia o posiadaniu potencjału (prawnego, organizacyjnego i merytorycznego) do realizacji proponowanych działań,
- zawierać pisemne oświadczenie, iż potencjalny partner jest podmiotem uprawnionym do ubiegania się o dofinansowanie zgodnie z typem beneficjentów wskazanym w Programie Funduszami Europejskimi dla Dolnego Śląska 2021 – 2027 wraz z załącznikami
- zawierać pisemne oświadczenie, iż potencjalny partner nie podlega wykluczeniu z możliwości ubiegania się o dofinansowanie na podstawie odrębnych przepisów, w szczególności:
- że wobec podmiotu nie orzeczono zakazu dostępu do środków funduszy europejskich na podstawie art. 12 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz art. 9 ustawy z dnia 28 października 2002 r. o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary
- otrzymania wsparcia wynikającego z nałożonych sankcji związanych z przeciwdziałaniem wspieraniu agresji na Ukrainę
- nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne w ZUS
- nie zalega z opłacaniem podatków
- Termin i tryb rozpatrzenia ofert:
- Oferty zostaną rozpatrzone najpóźniej w terminie 2 dni od daty zakończenia naboru przez Powiat Oleśnicki
- Na podstawie decyzji Powiatu Oleśnickiego dokona się wyboru podmiotu, z którym zostanie zawarta umowa partnerska.
- Od decyzji Powiatu Oleśnickiego nie przysługuje odwołanie.
- Oferty złożone po upływie wyznaczonego terminu nie będą rozpatrywane w konkursie.
- Sposób i termin składania ofert:
- Wypełnione i opatrzone podpisem osoby upoważnionej dokumenty należy składać w zamkniętej kopercie w formie pisemnej, osobiście lub za pośrednictwem poczty tradycyjnej na adres: Starostwo Powiatowe, ul. J. Słowackiego 10, 56- 400 Oleśnica, w z dopiskiem: „Nabór partnera w celu wspólnej realizacji projektu w ramach naboru dla działania 8.1” – decyduje data wpływu.
- Zgłoszenia należy składać w nieprzekraczalnym terminie 21 dni od dnia publikacji ogłoszenia o konkursie, to jest do dnia 26.06.2023r., do godz. 15.00.
Informacje: oswiata@powiat-olesnicki.pl
Ogłaszający zastrzega sobie prawo do negocjowania warunków realizacji zadania oraz do unieważnienia naboru bez podania przyczyny.
Oleśnica , dnia 05.06.2023 r
Nabór na partnera Powiat Oleśnicki – wersja pdf.